Alla inlägg under november 2009

Av Peter - 29 november 2009 18:40

Först har det ju hänt något VÄLDIGT, VÄLDIGT bra!!! Jag har fått jobb!!!!

Visserligen inte fast förens i februari, men saker kommer ordna sig rätt bra fram till dess. Kan inte närmare gå in på hur, men saker verkar lösa sig iaf.


Vi kommer alltså ha en helt annan ekonomisk situation, och det känns så jäkla bra, efter månader av vända slantar!!! Samtidigt har man ju nu vant sig med att gå hemma, sova liiite längre iaf, slippa ha J på dagis så långa dagar, kunna handla, tvätta, laga mat och städa på dagtid, att ha maten på bordet när älsklingen kommer hem.

Men vi tar nog gärna båda två att det komme rbli lite annorlunda nu, när vi båda har jobb.


Tyvärr är vi inte heller friska här, C har fått halsfluss och har nu feber, så hon lär bli hemma ett par dagar, som om de inte har nog med strul på hennes jobb!


Vi har ju också en större lägenhet på gång, vilket också kommer förenkla en hel del för oss!!


Mycket tankar och känslor inför vad som komma skall, så jag ber att få återkomma!!


ÄLSKAR MINA TJEJER, CAMILLA OCH JENNIFER!!!!

Av Peter - 27 november 2009 09:29

Ääääääääntligen!!!!!! Fan vad sköööönt!!!!

Det har äntligen, helt otippat löst sig på jobbfronten!!! Dröjer ett par månader dock, av anledningar jag inte kan gå in på, men nu vet man iaf att man har ett jobb framöver, ett kul jobb, ett jobb som man kan, som man har koll på..

Kollegor och kunder är gamla bekantingar, och det skadar ju inte...


SÅÅÅÅÅ JÄVLA UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

DIF-SÄSONGSBILJETT är nu räddad!!!!


Nu ska jag njuta av detta ett par dagar, sen ladda som fan inför det "nya" livet.


Ikväll ska C ut med jobbet på julbord, så jag tar lilla sessan och åker hem till fammo och faffa!!!! Sessan har ju inte sett fammo på flera dar,ler...


Runt nio igår kom älsklingen hem från Ullared........ Fick HJÄLPA henne UR hissen med alla påsar!!!! SHIT, tjejer ÄR sjuka i huvudet när det kommer till shopping!!!! Men jättefina saker, kläder och annat hade hon köpt!! Nu har vi så vi klarar oss ett tag, iaf vad det gäller hygienartiklar och annat!

Skönt att du är hemma igen älskling, och att resan gått bra och att ni hade haft så himla kul!!


ÄLSKAR MINA TVÅ SMÅ BUSTJEJER!!!!!

C YA

Av Peter - 25 november 2009 13:10

Nu är iaf låten klar, eller texten är det ju mer, då det är en befintlig låt. SKÖÖÖNT!!!!

Var hos doktorn med Jennifer, men den svenska sjukvården ger iaf inte jag så mycket för, inte vårdcentraler iaf!!! Inte mycket hjälp man fick där inte..


Sen ringde min vän/plastsyrra, och undrade om jag var intresserad av vik på hennes skola, så där har man ju en möjlighet iaf. Tack M, att du tänker på mig!


I natt åker tjejerna till Ullared, så C skippar träningen i kväll, för att umgås med J så mycket som mäjligt, då hon inte får träffa henne ordentligt förens på lördag!


Sen hade mor o far varit hos grabbarna nere i Lunda, och Kenneth hade frågat efter mitt nummer, vet inte varför, men hoppas, hoppas, hoppas att han kanske har nån typ av jobb att erbjuda!!!!


Känns som kanske, kanske att några ljusglimtar kanske visar sig snart i allt elände.... Hoppet är ju det sista som överger en, säger de som vet!!


Camilla min älskling, och Jennifer, min underbara, fina, otroliga dotter....

JAG ÄLSKAR ER AV HELA MITT HJÄRTA!!!!


I´ll be back...

Av Peter - 25 november 2009 09:49

Vår lilla sessa har haft sån eländig hosta nu ett bra tag, och i morse hostade hon så hon kräktes i pappa´s säng...stackar´n.. Nu har C ringt läkarn, så idag ska vi dit och kolla upp allt. Ska först hämta mamma som ska till Försäkringskassan, sen hämtar vi J på dagis, (ja hon fick gå dit iaf, för hon är ju pigg för övrigt), sen till doktorn. Hoppas nu att hon kan få nåt så hon blir helt frisk någongång?!


Annars går mina tankar just nu till dig A. Hoppas allt löser sig till det bästa för dig. C mår jättedåligt över det här, och hon tänker på och lider med dig. Vi håller båda alla tummar och tår för att det ska bli bra.. Var stark, tänk positivt..och KÄMPA!!!!!!


Har en idé nu om texten iaf.... Känns skönt att ha kommit igång iaf. Får se hur det blir, lär väl inte bli nån världshit, men ändå...


Hoppas alla mina nära och kära får vara friska och må bra!!!


Kraaaaam...

Av Peter - 24 november 2009 11:59

Börjar med känslor... Hmmm...Bra sådana och mindre bra. Känslorna jag har för min dotter GÅR INTE ATT BESKRIVA!!! Visst, säger ni säkert, så är det nog för ALLA föräldrar, och det är kanske så... Men jag tvivlar faktiskt!

Jag är så in-i-bombens himla stolt, lycklig, lyrisk och alldeles såld på denna lilla tjej! Hon är mitt ALLT, och skulle något hända henne eller någon göra henne illa, så skulle jag inte kunna kontrollera mig!! Denna lilla tjej, som iofs är ENVIS, VILJESTARK, BUSIG, trotsig ibland, och KLÅFINGRIG!!!, är även charmig, snäll, söt, duktig, driftig, modig och får alla i hennes närhet att dra lite extra på smilbanden... Hon sprider glädje och värme runt sig.

Självklart blir man ibland näst intill skogstokig på henne, men det positiva överväger ALLT!!!! Pappa ÄLSKAR DIG, och jag vet att mamma känner precis lika mycket för dig som jag. Sen kommer den stora klungan av fammo,faffa,mommo,moffa,moster,faster, farbror Bias (som hon säger), kusinerna, Mia, Inga o Sven.... samt resten av våra nära o kära...ALLA har på sitt sätt starka känslor för denna lilla 2 åring..(snart iaf).


Dåliga känslor: Hmm... Börjar ruttna totalt på det här med jobb.... Varför ska det vara så in-i-helvete jävla svårt att hitta ett jobb??? Jag kräver ingen direktörspost med 40-50 000 i månaden, fri bil, telefon och bonusar... Jag vill ha ett vanligt jobb. Innesäljare, ordermottagare, utesäljare, lager, chufför....tar nästan vad fan som helst, men vill ha en sysselsättning, få lön den 25:e, veta hur mycket man har att röra sig med.

Årstiden: Ja, vad ska amn säga??... SUUUUGER!!!! Mörkt, kallt, blött, grått och trist... FY FAAAAAN!!!!

Ekonomi: Har till stor del med jobb att göra, men tänk om man kunde vinna en del.. Inga miljarder eller så ,utan bara så man kan köpa lite nya möbler, bättre boende, lösa billånet, unna sig lite extra, ge Jen och C något extra, kunna bjuda igen till alla som ställt upp på oss, bjuda på middagar, eller bio, eller annat...

VARFÖR????

Tänk om man kunde hitta ett ok jobb, gärna under heltid, men att man ändå har så pass mycket pengar så man klarar sig? Kunna låta J gå typ mellan 08-15 eller 08-16 iaf, på dagis, slippa lååånga dagar, även om hon trivs jättebra där så tycker jag inte hon ska behöva gå 07-17 sen.


Sen måste jag gå tillbaka till bra känslor: CAMILLA, du vet vad jag känner, tycker om dig, vilka planer jag har, vad jag vill med OSS!!!!

Mina och C´s föräldrar: Tack för all hjälp vi får/fått!! Middagar, barnpassningar, stöd och råd, saker till J, m.m, m.m, m.m

Nettan!!!!!...och även resten av din familj!! Jen älskar ER, jag och C oxå. Tack för att ni tar hand om J, får henne känna sig älskad och värdefull. Tack oxå ni för middagar, kvällar med spel och tv... myyyys.

Sandra: Vuxit ENORMT på sistonde, speciellt mot J, så oerhört skönt att se.

Hon har en moster hon ser upp till, som leker, busar och tillrättavisar henne... BRA!!!... Hon VILL snart följa med till stallet och toton!!!

Mia: Ja, vad ska amn säga??? Du har ALLTID ställt upp!!! För mig och C, men framför allt för J. Du är hennes bästis, och vi är alla så glada för att du finns i våra liv, att du vill vara en del av det. TACK!!!


SÅ till det här med uppdrag: Vi ska ju ha en stor fest för vår lilla mamma i slutet av december. Min syster har tagit hand om ALLT!!!!!, vilket nog är tur, så blir det iaf gjort! JAG har fått i uppgift att skriva ner egenskaper/ saker om vår mamma, och det går väl "ganska" bra, men sen har jag fått i uppgift att skriva en text/ sång om mamma. Brukar aldrig ha problem med att skriva texter, tycker det är rätt kul, men nu kommer jag ABSOLUT INGENSTANS!!!!!! HJÄÄÄÄLP NÅN!!!!

Måste ta tag i det snart, men hur fan ska jag börja, börjar bli ont om tid snart..


Lååångt inlägg om ingetting egentligen, men det behövdes sägas en del av det iaf..


And to you hunny, taking a bath with is soooo lovely... me like!!!!


Skänker även en tanke och värmande kramar till A, en speciell person till min älskade C.... Var stark, kämpa!!!!


Ni som vill. Kram på er....

.... er andra, C YA!!!!

Av Peter - 23 november 2009 10:13

Så har nu nya veckan börjat, men först skulle den gamla avslutas, och för vår del var det som vanligt bowlinghallen på morgonen. C fick spela i 4-manna, och hennes svägerska hade"ställt sin plats till förfogande" åt just C, vilket först INTE uppskattades av fröken C, men precis som min systers förhoppningar, så blev det lyckat!! 720 på fyra, så 180 i snitt är bra. Nu är lite självförtroende tbx efter lördagens a-lagsmatch... TACK NETTAN för ditt osjälviska beslut!!!


Jag och J åkte hem för en vila sen mötte vi upp C i Vällingby, dit hon åkt med min syster och svåger, för att sen åka och storhandla på City Gross i Bromma.

Nu har vi mat så det räcker iaf den här veckan och kanske nästa.


Sen var vi runt lite hos mina och C´s föräldrar, innan vi åkte hem för bad och kvällsmys för J. Jag och C hann även med ett mer "allvarligt och serriöst"" samtal, där vi till en början var allt annat än överens. Men det sköna nu för tiden är, att vi inte behöver vara det till en början, men när vi pratat en stund, och LYSSNAT på varandra, så slutar det typ 12 ggr av 10, med att vi är rörande överens i slut ändan!! Skönt tycker jag att vi har det så nu...att all onödig irritation och allt agg numera lyser med sin frånvaro!! ÄLSKAR DIG C, även om jag inte jämt tycker och tänker som du. OM eller NÄR vi nu tycker olika eller är oense, så är det INTE för att vi är så speciellt olika på nåt sätt, utan mer för att vi är kvinna/man...eller hon tjej och jag grabb. Bara att konstatera att de två "sorterna" inte alltid är lika, eller iaf inte tankebanorna, man prioriterar olika saker, och sätter olika saker först... Så ÄR det bara, och så SKA det kanske vara?


Vaknade annars denna måndag morgon med att vi alla tre låg i vår säng!! J hade tydligen kommit över runt halv 5 i morse utan att pappa vaknade. TACK älskling för att du tog det, trots brist på sömn innan jobbet!


Vi lämnade båda J på dagis i morse, då vi skulle ha första utvecklingssamtalet med fröken Y, och det gick JÄTTEBRA!!!!!! Trodde iofs inte det skulle vara några problem, men det gick över förväntan ändå, och hon sa vissa saker om vår lilla sessa som värmer enormt i en förälders hjärta! Hon trivs jättebra på dagis nu, och hon fick massa beröm på olika saker= STOLTA FÖRÄLDRAR!


Tidigt, tidigt torsdag morgon/ sent onsdag natt, åker C, min syster och min mamma till Ullared, så de lär ha en rolig, mysig heldag i bilen och där nere..

Många bra-ha-saker samt julklappar lär inhandlas. Ha det så kul "flickor".


Får se vad dagen har i sitt sköte för mig i dag, men lite plock/tvätt här hemma lär hinnas med iaf.


ÄLSKAR ER CAMILLA OCH JENNIFER!!!!!!


I´ll be back.... 

Av Peter - 22 november 2009 09:16

Fredagen fortlöpte på ett bra sätt, god mat, dryck, trevligt sällskap och idol...

Börjar snart bli svårt även för mig att veta,"tro", hoppas, vem som ska ta hem det..

Blev en ganska tidig kväll i säng, men det behövs ibland, speciellt för C som jobbar och sliter, och som hade stängning, men iaf fick sluta ca 40 min tidigare än väntat...me like!!!


Lördagen började med bowling för Mistarl, de hade retur match mot BK Eva, serieledarna, och inte heller denna gång det att rubba dem, men tjejerna spelar bra måste jag säga, C SPELAR bra, men fick inte direkt med sig nåt gratis idag, men runt snittet på fyra blev det iaf, vilket är ok. En som däremot gick väldigt bra igår var min syster, som bara var 3 pinnar ifrån att greja 800!!!!

Grattis syrran!!!

Hovet hade match senare, men den missade jag för vi var på barnkalas hos lilla J, men grabbarna vann komfortabelt, H och T över 900, ja T på hela 972, och en totalslagning på över 6800....bra där boys!!


Sen hem med fammo som varit och tittat, vi köpte lunch med oss, och C och J vilade där innan kalaset. Trevligt på kalaset, som vanligt när man är hemma hos A och Moch lilla Thanthan...Rätt mycket folk, men trevligt.

N och T hade hittat C´s klädpåse och lämnat den hos mor och far, så direkt dit efter, och vi fick lite sallad och bröd, så var den dagens mat avklarad efter kalaset och nu detta.


Åkte hem till Robinson och vi tittade väl lite slött så där... C gjorde klart J´s bok om hennes första levnadsår, riktigt kul både för henne och oss att ha sen..

Du är så duktig ÄLSKLING!!!!!


Kvällen avslutades på ett riktigt trevligt sätt i sängen, med mys och gos....

Du är lite busig du älskling, men allt för sööööt, så det är ok,ler..

Stördes dock runt midnatt av en dåre som fläskat rätt in i staketet vid bron nedanför oss, med tutan på och massor av folk som sprang kors o tvärs, brandkår, polis och ambulans kom efter ca 5 minuter....Hög fart, alkohol och en viss halka tror jag var orsaken!!


Sovmorgon i morse och HELA vår lilla familj låg och gosa i sängen... Kvalitet!!

Snart ner IGEN till b-hallen, för matcher, och sen storhandling på Grossen!!

En ledig kväll kvar med älsklingarna, hoppas på mera mys, gos och kärlek!!!


Over n out!!

Av Peter - 20 november 2009 12:15

Så har det hux flux blivit fredag igen!! Skulle till Jakan på f.m för en grej, passa på att ringa Johan o kolla vad han gjorde, han o Dante var på IKEA o käkade frulle, så jag åkte dit och tog en fika med honom. Alltid kul att träffa polarn så där, och Dante blir så glad numera när man kommer..


Åkte sen till Jakan för det jag skulle, sen in på ICA och handla lite till kvällen, Mia kommer som vanligt hit och käkar, det är ju fredag,ler,.... Sen blir det nog Idol för tjejerna iaf, men jag brukar också titta lite om jag ska vara ärlig.....och det ska man ju vara har jag hört!!


Får se om C kan hjälpa mig att färga håret i kväll, eller i morrn, eller i övermorrn, eller...

Just nu känns mycket piss och skit....Förkylningen ger sig inte, inget nytt om jobb, trist att vara hemma själv, inget direkt jättekul att se fram emot, trist väder, inga pengar att unna sig nåt för...

MEN!!!!!!!!!.... EN sak har vi ju...eller flera egentligen, först så har vi KANSKE en större lägenhet på gång, inget nytt och jättefint, men dock större, vore såååå skönt om vi fick den, sen fyller snart sessan 2 år, med tillhörande fika/ kalas, på olika dagar, sen åker C, mor och syster snart till Ullared, sen är det julbord, julafton m.m Kanske händer lite kul iaf..


På lördag är det bowling, som VANLIGT,ler, hoppas tjejerna tar revansch på förra helgen, och Hovet får mer än gärna vinna de oxå!!

Har ändå lite förhoppningar och förväntningar på helgen.... KAN bli kul, mysigt, roligt, trevligt... Hoppas, hoppas..

Den som lever får se..


Later...


Skapa flashcards