Alla inlägg under december 2009

Av Peter - 29 december 2009 18:54

Så är då julen avklarad och dess lediga dagar, och man har nu jobbat ett par dagar igen, men dessa dagar mest med inventering!!! Inget vidare roligt jobb, men det måste ju göras!

En "halv" dag kvar, nåja, inte riktigt, men det heter så iaf, sen är man lite långledig igen. Skönt att få vara hemma med sina älsklingar lite extra igen, känns extra trist nu när de varit hemma och legat och myst i varma sängen på mornarna nu när man gått iväg.


Idag åkte jag direkt till svärföräldrarna efter jobbet, för vi skulle äta middag här, och C och J ska även sova här i natt. Men innan jag åker hem för ikväll ska jag och älsklingen bada bastu här hos dem, det ska bli riktigt nice och skönt!!


Får se om jag eller C åker till glasbanken i morgon för inhandling till nyår, som även i år ska tillbringas hos syster o svåger..... Brukar bli riktigt mysigt, trevligt och bra, med god mat, dryck och sällskap. Mia och moster Sandra ska oxå vara med i år, så Jennifer lär ha måååånga att klänga på denna kväll.....:-).


Johan och jag bestämde idag att vi INTE ska ha säsongskort på Stadion i år, vi har fan inte råd just nu, och det känns skit på ett sätt, då vi haft det i ca 10 år nu, och haft jävligt kul ihop där många gånger, men som de har spelat sista två åren så är det kanske skönt att slippa se "skiten" och lida oss igenom ett år till som vi betalat dyra pengar för.... Fast vissa matcher kommer vi nog att gå på ändå, även denna säsong, så HELT kan vi inte klippa våra band till DIF.


Bloggar vidare så fort jag hinner eller orkar, men det blir som ni märker inte lika ofta längre, men ska FÖRSÖKA iaf...


God fortsättning och gott nytt år får jag passa på att önska er som läser här!!


Hasta la vista.....Baby!!!!!!

Av Peter - 25 december 2009 10:30

Så är nu julafton avklarad, och det blev lugnt, skönt och bra!!


Men först några korta ord om mamma´s fest!!! Den blev HELLYCKAD!!!!!!!!!!!!!!!

Mamma och ALLA gäster verkade verkligen vara nöjda, och då är det mest Nettan´s förtjänst, men även pappa´s och min älskling Camilla, som var såååå duktig på festen och servade alla , plockade, fixade och donade... Hon satt knappt ner på hela kvällen! Tack tjejer för allt ni gjorde.


Trubaduren som kom var också helt underbar, fan vad bra han var, suverän med Jennifer och såg till att hon fick stå i centrum ett tag och sjunga inför alla..



Igår var det alltså julafton! Vi åkte först över till Mia för lämning och hämtning av klappar, sen till Faster Netta och Bias, för detsamma. Sen åkte vi till svärföräldrarna och firade där först, med god mat, trevligt sällskap och fina julklappar!!!

Sen som värsta taikonfamiljen, in i bilen med alla och allt för vidare till mina föräldrar, som i år firade själva med "bara" min farmor och farfar där. Det var också trevligt, och efter att Camilla skjutsat hem gamlingarna, åkte vi till faster o farbror igen, och blev där nån timma innan vi slutligen kom hem igen...Puuuhhh...

Jobbigt med slit o fläng, men trevligt.... Nu bär det strax av igen för vidare äventyr..


Vi hörs....


God fortsättning alla vänner!!!

Av Peter - 22 december 2009 22:38

Idag fyller mamma år på riktigt!!! Grattis mamma...

Vi var där och åt tårta och fikade lite, sen fick jennifer stanna över natten, nu när hon inte har feber, så slipper vi lämna där i morgon!!! Blir ju bäst så för alla parter.


Imorgon är det redan den 23:e, och bara en dag kvar till jul....... Kan knappt fatta hur fort det har gått!

Hoppas nu att julen blir lugn, skön och bra!


Min lilla dotter, min sessa...... Hmm... Hon är mitt ALLT och jag älskar henne mer än något annat på jorden!

Pappa älskar dig lillskruttan!!!!!!!

Av Peter - 19 december 2009 14:05

Idag, eller i kväll iaf är det så dags för oss att ha fest för vår mamma som fyller 60 år på tisdag!!! Som vanligt är det min syster som hållit i det mesta, bokat, fixat, trixat och ordnat!! TACK Nettan!!!!! Min pappa och min älskling har OCKSÅ hjälpt till en hel del, men utan min syster hade det INTE blivit NÅGOT!!!!


Camilla har verkligen hjälpt till hon med, med dukningen, bakning av kladdkakor, sytt "fodral" till mammas opererade fingrar m.m Själv har jag typ "bara" skrivit en sång, tänkt ut ett tal och så... Hmm.... Känner mig nästan elak mot de andra, men hoppas mamma och alla gäster kommer minnas kvällen med glädje.... LÄNGE...


Mia kommer dit för middagen och lite annat smått och kul, sen åker hon hem med vår sessa som ska sova där hos henne och Mimmi, det tackar vi givetvis extra för...( Och Jennifer också, som verkligen gillar "SIN" Mia).


Lär väl vara aningen bakis i morgon, men ska självklart hjälpa till med städningen i lokalen i morrn...


Får se hur mycket mer jag orkar/ hinner blogga i helgen??


Ha det så bra i helgen "alla" läsare,ler... Det ska jag iaf!!!!


Is fed up of waiting for the party.......

Av Peter - 15 december 2009 20:13

Fan ska man verkligen vara så här trött??? Känns varje eftermiddag och kväll som om man sovit 3-4 timmar bara och sen varit uppe typ 27 timmar i streck!


Kanske är det mörkret?? Kanske är det den nya situationen på dagarna??

Visst, det är verkligen ett MÅSTE, och jag är så glad och tacksam att man fått denna chans, men efter 10 månader har man vant sig med nåt HELT annat både psykiskt och fysiskt, och det jobbigaste av allt psykiskt, är ju att J nu får gå längre dar på dagis, vilket hon ju absolut inte tar skada utav, eller lider av, hon trivs ju bra där, men ändå....


Nu har vi ju turen att hennes fammo just nu går sjukskriven, och kan hämta tidigare vissa dagar, samt att hennes faffa jobbar lite som han vill, eller INTE vill kanske är mer beskrivande i hans fall. Inte så många år kvar heller tills han går i pension, men då är ju också J några år äldre och kanske klarar mer???


Ser fram emot julen nu iaf, få vara ledig ihop några dagar som en familj, få umgås med nära och kära, äta lite gott, och bara få njuta....


Blir nog inte så mycket mer än så här idag, för det känns som jag skulle kunna sitta och sova, eller t.o.m krypa in i en trång låda, ligga oerhört obekvämt, men ÄNDÅ sova som en stock!!!


Återkommer en annan dag, med förhoppningsvis liiiite mer energi....


C YA....

Av Peter - 14 december 2009 17:08

I morse tänkte jag lämna sessan tidigt, redan innan kl 7, men tji fick jag...

När vi kom dit ca 5 minuter i, så var allt svart och mörkt!!!! Men precis efter oss kom en av fröknarna, A, så vi stod nog bara i en halv minut innan vi kom in. Tydligen så lämnar INGEN sina barn innan kl 7 på hennes dagis, så det lär jag ALDRIG göra om.

Hon fick ju nu lite egen kvalitetstid med A innan resten av monstrena dök upp, kan nog vara skönt för henne ändå.


Jobbade sen till strax före halv tre, och hem en snabbis för att möta upp älsklingen hemma, precis när vi ska gå till dagis för luciafirande, så ringer A på min mobil och säger:


"- Visst sa du i morse att du hade lagt hennes påse på hennes plats?"

"-Ja, svarade jag, jag la den i hennes korg över hennes plats"

"-Konstigt, vi hittar inte hennes kläder, visst var det tomtedräkt va?"

"-Nej, det var tärnklänning och tärnljus", svarade jag och började bli smått irriterad över att dem kunnat slarvat bort hennes grejer.

"-OK, vad var det för påse då?", frågade hon, och sa sen att, "-Ja vi får väl leta här då".


C slängde snabbt ihop en pepparkaksdräkt så hon iaf kunde ha NÅNTING på sig, men när vi kom fram så såg vi henne där inne, som en Michelingubbe, med sin overall, TÄRNKLÄNNINGEN på, mössa på huvudet, glitter runt midjan, och sitt TÄRNLJUS så stolt i handen....Puhh...SKÖNT!!!!


Sen såg hon oss där ute och ville givetvis komma ut, men när fröken drog in henne igen så blev hon ledsen.

Trodde ju då att hon ALDRIG skulle kunna sitta still på trappen under Luciatåget, när Jag, mamma, mommo, faffa, fammo, faster och kusin Jox stod där...... Men döm om min förvåning när hon satt ner HELA tiden med ett stort leende på läpparna, ljuset i handen, t.o.m lite sjungandes i vissa låtar, och sååååååå söt och fin!!!!!

Man blir så stolt som förälder i sådana stunder!! VÅRAN lilla sessa, bara 2 år gammal, sköter sig exemplariskt!!!!

Nu är vi själva jag och Jen, C har åkt in till stan för kusinens show, men det lär gå bra som vanligt när vi är själva...

... Jag har ju VÄRLDENS FINASTE OCH DUKTIGASTE LILLA DOTTER!!!!


Tack Jennifer för att du kommit in i mitt liv, att jag fått äran att bli pappa till just DIG!!!!

ÄLSKAR dig över allt annat!!


Pussar i massor från en STOLT pappa!!! 

Av Peter - 13 december 2009 19:52

Idag har jag varit lite seg mest hela dagen. Var ju inne på julbord igår på restaurang Kungsholmen, (Melker Andersson´s ena krog), och JA, det var stor skillnad mot andra. Kanske inte har med att göra att det är en "stjärnkocks" ställe, men det här var helt klart det bästa någonsin, iaf matmässigt!!


Mycket varierande och god mat, samt även en hel del som normalt inte förväntas på ett julbord.. Ett antal öl, en riktig drink samt deras ena snaps hanns med, men snapsen var INTE bra... smakade som en blandning av kanel, citron, mynta, hårschampo och parfym!!!!! Kryddig så det räckte alltså men inte god....enligt mig och R som satt bredvid mig.


Taxi hem, och jag var hemma ca 22.30-22.45 nånting, så det var ingen fara...

Men har ändå varit lite seg idag. Vi låg och myste lite i sängen i morse, och tog det lugnt på morgonen, sen hämtade vi upp Mia och åkte och handlade på Coopen i Vinsta, sen bakade tjejerna pepparkakor, och sessan var med nästan hela tiden, men sen skulle hon vila och då passade hennes pappa på att vila lite också.... tror vilan övergick lite i sömn för C och M sa att jag hade snarkat,ler...


Efter det åkte vi till svärföräldrarna en sväng för fika och umgänge, och sen hem för mat... Älsklingen gjorde hennes goda kycklinggryta, och nu har jag matlåda i två dar..


I morgon är det luciafirande på J´s dagis, så jag går vid halv tre, ska bli skönt.

På kvällen ska C in till stan med mor o syster för att kolla på nån kusin i nån show!!!


C slår nu in julklappar och jag ska kolla på sporten nu, men vi hörs säkert snart!


Love u C and J....forever n ever... 

Av Peter - 12 december 2009 16:42

Måste ju skriva nåt iaf.... Har ju gnällt på alla andra som bloggat ett tag på dålig uppdatering, men jag hinner eller orkar inte själv heller nu när man fått ett annorlunda liv..


Dagarna går mycket fortare nu när man börjar komma in i saker mera, och det finns att göra precis HEEEEEELA tiden!!


Fammo och faffa hämtade sessan igår igen, så jag hämtade upp henne där efter att jag var klar, medan C åkte och handlade när hon slutade. Vi gjorde biff+ pommes+ bea och vitlökssmör......som vanligt nästan på fredagar,ler..

Mia kom oxå över, också det som vanligt på fredagar, men denna gång åt hon inte här, hon hade julbordslunchat med jobbet.

Idol blev det som vanligt för tjejerna medan jag sappade mellan På Spåret, och Skavlan efter det och då Idol.


Under pausen gick Mia hem och vi ordnade oss inför kvällen, sen gick vi in och fortsatte tv- kvällen i sängen...Mysigt!


Idag åkte vi först till "jobbet", sen till IKEA, BAUHAUS och sedan Stinsen, men ALLT gick verkligen jättefort och jag är fan i mig stolt över älsklingen att det gick så fort och smidigt. Hittade även ett par ascoola finskor, som dessutom var billiga, som jag ska ha på julbordet i kväll. Lunch på Donken i Häggvik, eller i bilen på väg hem iaf, sen hem för vila. Alla i vår lilla familj gick och la oss, och det var verkligen jättemysigt.... Vet du Camilla?? Jag älskar liksom dig serru...


Sen gick vi över till Nettan en stund, och sessans nya favorit "Biasch" kom hem efter en stund, han hade varit och rullat kula i V-rås, och det hade gått bra, men inte tillräckligt bra.

Ska snart raka mig och hoppa in i duschen, för ikväll ska jag på julbord som jag skrev, med jobbet, det ska bli nice. Hoppas på god mat och även dryck, och att prova en "stjärnkrögares" hak, är ju inte varje dag JAG gör iaf.

Hoppas kunna skriva nåt igen snart, men hade bra alla nära och kära så länge, och även andra som läser här, men det är nog ett lätträknat antal..


Hasta la vista....


Ovido - Quiz & Flashcards