Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Long time no see.....

Av Peter - 24 januari 2010 20:37

Ja, jag erkänner direkt, jag har blivit helt värdelös på det här med att blogga!!!

Jag hinner fan inte nu när jag jobbar känns det som, för när jag kommer hem är man trött, och vill kunna ge Jennifer den ork man har över...


Men en hel del har ju ändå hänt på sistonde, så här kommer en liten uppdatering iaf, så vi se när nästa kommer..


Ni som känner mig/oss, vet ju säkert redan att vi ska gifta oss nu i augusti!!!!!

Beslutet var iofs gemensamt, vi hade pratat om det ett tag, och tyckte väl att ingen behövde fria på det viset, utan att vi mer skulle bestämma ett datum, och bara göra det.

Lite beige tyckte jag, så på nyår, som vi firade hos syster och svåger, så tyckte jag att när vi stod där utei kylan, strax efter tolv, i kylan och snön, tittandes på raketer och drickandes champagne, tillönskade varandra ett gott nytt år, med pussar och kramar, så frågade jag helt enkelt,-" Vill du gifta dig med mig?"


Menar du allvar, frågade hon? Och log ett brett, brett leende.... JA, svarade jag. -"JA, det vill jag", svarade hon. Och för nån vecka eller ett par sen, så berättade vi för våra nära och kära, och nu är det alltså officiellt, och ute hos "alla", ja alla vi umgås med iaf.

Camilla har redan gjort typ ALLT som går att göra, eller iaf planerat för det, och ringt, bokat, kollat, trixat, fixat och drömt.... Hmm, jag har väl inte varit lika angelägen om det, inte för att jag inte vill längre, eller inte bryr mig, utan mer för att det är så långt kvar, enligt mig, men det är nog helt rätt, det som hon gör, att börja redan nu, så slipper man allt sen när det börjar närma sig och bli ont om tid.


Har även gett henne, typ, fria händer om det mesta.... Jag har ordnat med bestman, toastmaster, prel bokat transport från kyrkan till restaurangen/lokalen som vi sedan ska ha festen på... Sen inbjudningar, färger, kyrkan, lokalen, och ALLT annat som TYDLIGEN MÅSTE ingå vid ett bröllop, överlämnar jag med varm hand till henne.... Det blir nog bäst så, samt lugnast för mig,ler...


Kommer säkert att få en massa måsten tilldelat av henne var det lider, men det är ok..


Sen har jag fått fast anställning, vilket givetvis är en lättnad för oss som familj, och för mig som person... JÄKLIGT skönt att ha den tryggheten efter en höst av grubblerier och funderingar.


Sen fick vi även 4:an som vi hoppades på, så från 1: mars bor vi alltså lite större, vilket även det ska bli skönt, även om ingen av oss tror att vi kommer bli kvar där speciellt länge. Vi vill båda bort ifrån detta område, dessa gamla kåkar där man inte KAN får det riktigt fint, för allt är för gammalt, och svårt att planera efter dagens mode, design och krav, med 50-talets standard och planlösningar. Men det är ett stort steg framåt iaf, och vi ska göra det bästa utav det..


Annars är det som vanligt bowling som tar stor del av våran tid på helger, men vi hinner alltid klämma in tid hos våra föräldrar och vänner för middagar, fika m.m, vilket vi behöver, men mest Jennifer, OCH alla våra nära som vill träffa henne.


Komme rsäkert skriva mer om det stundande bröllopet framöver, men för mig känns det just nu allt för långt bort, även om jag typ varje vaken minut blir påmind om det av min kära sambo,ler, samt även alla andra som nu vet om det..


Det blir nog bra till slut, för ska amn gifta sig med en person, som redan nu planerar allt in i minsta detalj, så ska det mycket till för att nåt ska gå fel..


Älskar dig Camilla, och du får gärna vara lite "rabbiat" när det kommer till detta, du är lite söt tycker jag ändå, som håller på..


Vill också passa på att gratulera alla duktiga Mistraltjejer som fullständigt KROSSADE Bajen i går, på hemma plan och passade även på att krossa sitt egna klubbrekord!!!!! Ni är duktiga ni tjejer, och jag VET att det finns ännu mer att ta av från många händer.. Kör så det ryker girls!!!


Later!!!! 

 
 
Mia

Mia

25 januari 2010 07:41

Kul med mycket att läsa! När man inte har någon dator hemma så har man mycket att gå igenom på måndagsmorgonen på jobbet. :-)

Jag tror det kommer bli ett helt perfekt bröllop och jag kan inte inte vara gladare för er skull!!

Ser fram emot när ni ska flytta, och har redan bokat in den helgen för att hjälpa till så mycket jag kan.

KRAM...

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Ingen bild

Peter

25 januari 2010 07:48

Tack, tack, du är snäll du Mia....
Ja, vi lär behöva all hjälp vi nånsin kan få...lär vara en del, tur att det inte är så långt...:-)

 
Nettan

Nettan

29 januari 2010 22:22

JAG VET NÅGON SOM GICK HEMMA OCH KLAGADE PÅ ATT JAG ALDRIG UPPDATERADE....

UPPDATERA FÖÖÖÖÖÖÖR FAAAAAAAAAN!!!!!!

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 6 april 2010 20:05

En sak jag har lärt mig under alla år, inom förhållanden, såväl kompis som kärleks, eller på arbetet, umgängeskretsar i övrigt, är att folk reagerar och aggerar väldigt olika i olika situationer.   Vissa som blir beskyllda/anklagade för saker och...

Av Peter - 5 april 2010 22:09

Vid tio tiden på långfredagen hämtade syster och svåger upp oss här hemma. Då hade C redan varit och lämnat J hos mormor och morfar, och det gick jättebra!! Hon skulle vara där i hela 4 dagar, vilket jag var lite nervös och orolig inför, måste jag ...

Av Peter - 27 mars 2010 20:35

Jaha ja, mitt under Earth Hour, när alla ska släcka, stänga av, spara energi m.m, så börjar JAG alltså blogga!!!! Ja, jag är väl en skitstövel då, men måste ju passa på när jag hinner och har lust!!!   Igår hämtade jag sessan på dagis och så åk...

Av Peter - 24 mars 2010 11:07

Ja, det här med bloggandet, känns mer som ett nerlagt kapitel i livet. Jag HINNER fan inte skriva, och tycker inte jag har något att skriva om heller...   Men är hemma idag, för jag kräktes igår, hade feber, huvudvärk, ont i ryggen m.m, men inget...

Av Peter - 10 februari 2010 18:38

Så sitter man då här vid bloggen igen efter en ganska lååång tid.... Känns som man nästan glömt bort hur man "gör" nu när man aldrig hinner med det. När man gick hemma och Jennifer var på dagis så funkade det bra, nästan som terapi, eller iaf en vä...

Ovido - Quiz & Flashcards