Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Looooong time......

Av Peter - 24 mars 2010 11:07

Ja, det här med bloggandet, känns mer som ett nerlagt kapitel i livet. Jag HINNER fan inte skriva, och tycker inte jag har något att skriva om heller...


Men är hemma idag, för jag kräktes igår, hade feber, huvudvärk, ont i ryggen m.m, men inget fel enligt Bromma akuten, inte lunginflammation eller nåt iaf.

Sessan har haft grym hosta nu en längre tid, så hon var på vårdcentralen igår med sim mamma och mormor, så nu fick hon ny hostmedicin, så hoppas vi att det hjälper? Hon har hostat så mycket att hon spytt ner sig och sängen ett antal gånger sista dagarna....stackars liten.


Vad har mer hänt??? Förra fredagen var jag, Camilla och Johan i Jakan´s bowlinghall, där Magnus Betnér skulle uppträda, och som vanligt när jag och Johan träffas över ett par öl, så blev det mycket skratt!!!! Gillar verkligen att bara umgås med honom, och känner att ha honom som bestman är HELT RÄTT!!!

Jag skrattade så jag grät ibland, vi har verkligen samma humor, och känner varandra utan o innan. Camilla hade också trevligt, Sofie och en kompis dök upp, och så träffade hon massa andra folk hon känner. Däremot tyckte nog tjejerna att uppträdandet var liiite väl mycket snusk och sex, och jag kan till viss del hålla med, men kul var det.


Nästan allt här hemma börjar bli klart nu, vilket är otroligt skönt, hatade att bo bland flyttkartonger och skräp, blir tokig på det! Vissa "små saker" som gardiner i vissa rum och så, återstår, men det kan jag leva med...:-)


Menyn till bröllopet börjar ta form och det verkar bli bra, hoppas gästerna uppskattar det lika mycket? Känns fortfarande som det är låååång tid kvar, men det är väl förmodligen bara ett skutt o ett knyck så är vi där. Ska bli spännande och roligt!! Böööörjar dock bli lite orolig inför svensexan, men då det är Johan som "står" för det mest, så blir det nog bra??


Både mamma och pappa går hemma just nu, mamma med sina fingrar och hand, och pappa som åkt på lunginflammation, så dom har hjälpt oss enormt mycket med hämtningar på dagis, gett Jen mat och sett till att det inte blir så långa dar på dagis för henne nu, speciellt när hennes två favvisfröknar är sjukskrivna och hon haft lite jobbigt emellanåt vissa dar. TACK mamma och pappa för att ni finns där för oss, och att ni är en så stor del av Jennifer´s liv!!!


Nöjer mig här och går och vilar och kollar på film så kanske man kan jobba i morrn?? Återkommer väl om en månad eller så,ler....


Ta hand om er allihopa!!!


Tja ba!!! 

 
 
Mia

Mia

25 mars 2010 07:59

Äntligen uppdatering! Som vi har väntat!! :-)
Fy, vilken sjukstuga det verkar vara hemma hos er....usch, stackars er. Hoppas Camilla håller sig frisk bara.

Hoppas vi kan ses nåt i helgen! Ha det så bra nu...krya på dig...
Kram, kram...

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 6 april 2010 20:05

En sak jag har lärt mig under alla år, inom förhållanden, såväl kompis som kärleks, eller på arbetet, umgängeskretsar i övrigt, är att folk reagerar och aggerar väldigt olika i olika situationer.   Vissa som blir beskyllda/anklagade för saker och...

Av Peter - 5 april 2010 22:09

Vid tio tiden på långfredagen hämtade syster och svåger upp oss här hemma. Då hade C redan varit och lämnat J hos mormor och morfar, och det gick jättebra!! Hon skulle vara där i hela 4 dagar, vilket jag var lite nervös och orolig inför, måste jag ...

Av Peter - 27 mars 2010 20:35

Jaha ja, mitt under Earth Hour, när alla ska släcka, stänga av, spara energi m.m, så börjar JAG alltså blogga!!!! Ja, jag är väl en skitstövel då, men måste ju passa på när jag hinner och har lust!!!   Igår hämtade jag sessan på dagis och så åk...

Av Peter - 10 februari 2010 18:38

Så sitter man då här vid bloggen igen efter en ganska lååång tid.... Känns som man nästan glömt bort hur man "gör" nu när man aldrig hinner med det. När man gick hemma och Jennifer var på dagis så funkade det bra, nästan som terapi, eller iaf en vä...

Av Peter - 24 januari 2010 20:37

Ja, jag erkänner direkt, jag har blivit helt värdelös på det här med att blogga!!! Jag hinner fan inte nu när jag jobbar känns det som, för när jag kommer hem är man trött, och vill kunna ge Jennifer den ork man har över...   Men en hel del har...

Ovido - Quiz & Flashcards