Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Början på helgen......

Av Peter - 27 mars 2010 20:35

Jaha ja, mitt under Earth Hour, när alla ska släcka, stänga av, spara energi m.m, så börjar JAG alltså blogga!!!!

Ja, jag är väl en skitstövel då, men måste ju passa på när jag hinner och har lust!!!


Igår hämtade jag sessan på dagis och så åkte vi och handla hon och jag, vi tog en liten vagn som hon drog hela tiden och var jätteduktig!! Camilla stängde och skulle bli sen, samt att dom har en idiotmorsa som hämtar sitt barn ännu senare än väntat.....JÄVLA IDIOT!!!!!! Barnen är det finaste vi har, ditt jävla riksmongo!!!

Så jag började med maten, så allt var klart när älsklingen kom hem, och det uppskattades enormt!! När vi som bäst förberedde oss för en promis till centrum för att C skulle ta ut pengar inför dagens dubbel bortasväng, så ringde det på dörren!!!!

Jag och sessan gick och öppnade........... Och där stod min SYSTER!!!! Sessans älskade faster!!!!!!! Gissa om vi blev överraskade och paffa??? Tror vi alla tre blev glada och tyckte det var trevligt... Har aldrig hänt tidigare att hon kommit över bara så där... det var kul. Hon gick med oss till centrum, sen gick vi till dem en snabbis, så sessan fick träffa "Bias" och Jonathan oxå.


Im orse gick C upp tidigt, dem skulle åka från hallen vid 07:30, men hon hade gett sessan välling redan så det slapp jag. Tog över henne till vår säng och tyckte att vi kunde somna om ett par timmar, och jag tror hon låg still rätt länge, men ville ha tv´n på, så det fick hon. Sen började hon runt 08:oo, med att putta, peta, lägga sig PÅ mig, och säga -"Pappa upp, pappa upp". Jag ORKADE bara inte, utan ville sova mer.... helt plötsligt vaknar jag till, det är tyst....lite fööör tyst, jag går upp o tittar..... Helt tyst och lugnt sitter hon nu i sitt rum på stolen vid lilla bordet, och leker själv med sin lera.... eller degar som hon säger,ler.... Såååååå himla söt var hon, jag bara stod där och log en stund, innan jag s a-"Hej", hon tittar upp och ler tbx!!! L I V S K V A L I T E T!!!!!!


När vi sedan hade ätit frukost och fixat lite, jag dammsög även hallen som ser för djävlig ut varje dag, efter all sand som skorna drar in, så åkte vi till fammo o faffa!!! Dem skulle till Husbilsfirman och titta och äta våfflor, så vi åkte med dem. Man blev faktiskt lite sugen på en husbil, speciellt EN, en Mersa, i grått/ svart som VÄLDIGT fin, men kostade ungefär 900 000 för mycket!!!!! Men drömma får man ju!!!


Sen åkte vi hem och sessan skulle vila/ sova middag i faffas säng, jag åt en parisare för jag skulle sen till halen och titta på Hovet för en gångs skull! La mig hos henne sen och somnade som en stock jag med!!!! Vaknade 5 över tre, och drog direkt ner till hallen, det skulle börja kl 16, men började ca halv 5.

Såg de två första serierna, då Hovet ledde med 8-2, sen åkte jag hem. Dem vann med förkrossande 18-2. Tobbe började som reserv, för han var med Joxen på bowlingtävling i Rinkeby innan, han hade fått 512 på 4, men var INTE nöjd!!! Vi andra tycker det var bra för hans ålder.


Tjejerna lyckades vinna första matchen i Hudik med 11-9, och Nettan var bäst på 822, bra där.. Och Camilla var NÄST BÄST på 804!!!!!! De spelade ihop, verkar som det är ett bra banpar nu för tiden? Så C har nu sprängt 800 vallen, alltså gjort över 800 på ligan.... KUL, KUL, KUL...GRATTIS ÄLSKLING!!!


Sen åkte dem till Gävle men fick se sig knappt besegrade där, men det höll på att bli oavgjort!! Camilla var åter en av lagets bästa, så hon är nog nöjd när hon kommer hem???

I morgon blir det nog inget speciellt tror jag, vi åker kanske till hennes och mina föräldrar för fika och umgänge, vi får se....


Blev rätt långt idag, men det kanske blir så nu när jag skriver så sällan??

Hoppas något var till er belåtenhet, ni som läser ???


Ha det braa....


PS. Djurgårn klara för semi i hockeyn oxå...Jippppie!!!! DS.

PS2. Kolla på dif.se, på första sidan, deras nya reklamfilm...sååååå jävla rolig och klockren!!!! DS2.


 
 
Nettan

Nettan

27 mars 2010 23:03

Ja, se du brorsan... till och med jag kan överraska ibland!! Hade ju Sessan abstinens ju....

Och du överraskar med två inlägg på några dagar, NICE!!!

Din blivande fru var GRYM idag och det är en fröjd att spela med henne, ME LIKE MYCKET!!!

CIAO

http://www.skorpan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla

28 mars 2010 10:57

Ja, jag är nöjd. Nettan och jag spelar väldigt bra tillsammans nu. Jätte kul!

Det var kul att Nettan kom förbi. Blev väldigt överraskad. Sen en promis som verkligen behövdes.

Får se vad dagen har att erbjuda...

 
Mia

Mia

28 mars 2010 19:44

Kul med uppdatering...IGEN! Duktigt! Själv glömde jag helt bort Earth timmen och hade all möjliga lampor tända och satt i godan ro och glodde på tv...så jag är väl en skitstövel jag med. :-)

Längtar till torsdag....

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla

31 mars 2010 09:33

Pussar till min underbara sambo... Älskar dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 6 april 2010 20:05

En sak jag har lärt mig under alla år, inom förhållanden, såväl kompis som kärleks, eller på arbetet, umgängeskretsar i övrigt, är att folk reagerar och aggerar väldigt olika i olika situationer.   Vissa som blir beskyllda/anklagade för saker och...

Av Peter - 5 april 2010 22:09

Vid tio tiden på långfredagen hämtade syster och svåger upp oss här hemma. Då hade C redan varit och lämnat J hos mormor och morfar, och det gick jättebra!! Hon skulle vara där i hela 4 dagar, vilket jag var lite nervös och orolig inför, måste jag ...

Av Peter - 24 mars 2010 11:07

Ja, det här med bloggandet, känns mer som ett nerlagt kapitel i livet. Jag HINNER fan inte skriva, och tycker inte jag har något att skriva om heller...   Men är hemma idag, för jag kräktes igår, hade feber, huvudvärk, ont i ryggen m.m, men inget...

Av Peter - 10 februari 2010 18:38

Så sitter man då här vid bloggen igen efter en ganska lååång tid.... Känns som man nästan glömt bort hur man "gör" nu när man aldrig hinner med det. När man gick hemma och Jennifer var på dagis så funkade det bra, nästan som terapi, eller iaf en vä...

Av Peter - 24 januari 2010 20:37

Ja, jag erkänner direkt, jag har blivit helt värdelös på det här med att blogga!!! Jag hinner fan inte nu när jag jobbar känns det som, för när jag kommer hem är man trött, och vill kunna ge Jennifer den ork man har över...   Men en hel del har...

Ovido - Quiz & Flashcards