Alla inlägg den 8 december 2009

Av Peter - 8 december 2009 20:32

Är så himla trött nu på kvällarna, när man kommer hem, man är trött, hungrig, det är mörkt och trist, och man orkar verkligen inte blogga!


Orkar egentligen inte det nu heller, men NÅT måste man ju skriva då och då, annars kan man ju lägga ner det hela.


Trivs rätt bra med tillvaron just nu, det mesta flyter på och det mesta har löst sig till det bättre.....

.... MEN,jag dagdrömmer en hel del ändå.. Tänk om???? Tänk om man skrapade fram en vinst på Triss, typ 10-15 000 i månaden i 25 år.

Visst, det är för lite för att sluta jobba, men tänk att ha dessa säkra 10-15 000 varje månad, då skulle iaf JAG försöka hitta ett jobb där man kanske jobbar mellan 9-15 på dagarna, lite mer än halvtid, men inte så långa dagar. Slippa ha Jennifer, och kanske hennes syskon i framtiden, så länge på dagis.

Det vore en DRÖM, och kommer förmodligen bara stanna vid en dröm, men ändå.... Man kan väl få drömma va??


Eller ett jobb där man får 8-9 veckor semester då? Kunna ha 5-6 veckor på sommaren och ändå kunna ta semester runt jul eller när det är som mörkast, kallast och tristast här i Sverige, kunna åka iväg en vecka eller två till Thailand, Spanien, USA, Turkiet eller var fan som helst, när det känns som jobbigast här hemma!!!


Ja, det är iaf MIN dröm, OM man nu inte skulle kunna vinna 50-100 miljoner, för då är ju hela framtiden tryggad, och man kan t.om unna vänner, familj och bekanta lite extra krydda i tillvaron. Jag vet att man är lite löjlig och barnslig och kanske naiv, men jag går ibland och tänker på just sånt här, hur mycket man skulle vilja vinna, vad man skulle göra, hur man skulle bo, vilka som man skulle ge pengar till o.s.v

... Men då är jag väl allt det där då, för så tänker jag!!!!


Hoppas att man iaf kan få vinna en ganska stor summa någon gång så man kan ordna vettigt boende och kanske unna sig och sin familj liiiiiiite extra iaf!!


Tänk om???

What if????


Hmmm....


Så länge drömmer jag mig bort, samt har det i verkligheten, allt jag har med mina älsklingar!


Älskar Er C och J.

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards