Alla inlägg den 3 december 2009

Av Peter - 3 december 2009 21:20

Ja, mitt liv har ju sen i tisdags blivit en aningen annorlunda, kan man säga.

Efter att gått hemma i ca 10 månader, tagit hand om sessan, handlat, tvättat, städat och lagat mat som värsta hemmapappan, så är det inte riktigt så längre.

Fyller nu dagarna med nåt helt annat och det är en STOOOOR omställning!!!


Kan fortfarande inte riktigt gå in på varför eller hur det är annorlunda, men det blev som en chock första dagarna, även om jag nu sakta börjar komma in i nån typ av rutiner, börjar vänja mig och t.om tycker det är lite roligt trots allt,ler..

Jag känner dock att jag skulle vilja hinna med så mycket mer här hemma, ta hand om det jag tagit hand om så länge nu, att vara en BRA pappa som finns där för min dotter så stora stunder på dagen!! Fast det annorlunda i livet nu är inte alls något negativt, tvärt om, det kommer nog visa sig vara väldigt bra och VIKTIGT!!!!, men det lär bli en övergångsperiod som jag måste ta mig igenom!


EN sak, kan man ju säga att jag är VÄÄÄÄÄÄLDIGT trött på kvällarna nu iaf, så därför har jag varken haft tid eller ork att blogga nu på länge, men ska FÖRSÖKA bli LITE bättre på det iaf.


Idag hämtade sessan´s faffa henne på dagis, och hon hade blivit HEEEEEEELT tokig och galen......av glädje, asså,ler... Hon hade studsat upp och ner som en studsboll och sprungit runt och ropat, "Faffa, faffa, faffa", så alla mammor och personal både såg och hörde,hahahaha...


I morgon fyller alltså vår lilla tjej två (2!!!!!!) år!!!! WOW, var har tiden tagit vägen???????


Känns som alldeles nyss vi var där på förlossningen, som vi oroade oss för allt där i början, som man tvivlade och funderade på hur allt skulle gå, om vi skulle klara det, och alla andra känslor........ Nu har det alltså gått 2 år och vi kan nog konstatera att det gått alldeles utmärkt!!!!!


Så grattis då pappa´s och mamma´s underbara, söta, charmiga, duktiga och busiga lilla bustjej!!!!


Vi älskar dig så oerhört mycket och det finns såååå många i vår närhet som älskar dig nästan lika mycket!


Jennifer..... du ÄR MITT allt!!!!!!!!!!!!

 

Pappa ÄLSKAR dig, du är det finaste jag har och det bästa som någonsin hänt mig!!!

 

tack, för att du blev just du, och att vi fick äran att bli dina föräldrar!

 

PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards