Alla inlägg den 11 november 2009

Av Peter - 11 november 2009 10:18

I går var vi alltså och firade farfar på hans 87 års dag, men han är vääääldigt pigg för sin ålder måsta jag säga.

De blir så glada varje gång vi "ungar" kommer. Min syster hade gjort en jättefin bok om vårat älskade landställe, som min pappa nu tagit över efter farmor och farfar. Massa fina bilder och kommentarer i en snyggt förpackad bok.

Han blev jätteglad, men när farmor tittade i den gick hon iväg en stund... Hon blev ledsen, inte över boken, men mer att de nog aldrig mer kommer kunna åka upp dit! Det är ju ändå ca 36 mil och farfar är ju trots allt gammal.

De har ju tillbringat nästan all sin lediga tid där uppe i ca 40 år, men inte de sista 5-6 åren då det tar för mycket att sitta i bilen så länge... Vi ska ta väl hand om det farmor!!!


Trist väder, trist att vara ensam hemma, trist årstid...... Sen har vi ett STORT problem!! Hur fan ska vi lösa allt med J´s födelsedag??? ALLA kan ju inte komma hit samtidigt, så litet som vi har det, och vart ska vi vara på fredagen?? Här på söndagen för vissa vänner, men släkten vill väl fira henne på fredagen, men vart???


Ja, ja, det löser sig säkert....


Ska åka och hämta C´s klot idag på PS tänkte jag, skönt att komma iväg lite.. Kanske hälsar på Monkan på vägen då det nästan är på vägen dit.


Måste berätta att i fredags när älsklingen kom så sa hon att hon glömt en teckning på jobbet, som var till mig. Hon hade ritar med barnen och då passat på att rita en till mig. Hon hade den med sig hem i måndags, och nu sitter den på min garderob... Såååå gulligt av dig älskling!!!


ÄLSKAR MIN UNDERBARA lilla huligan till dotter över allt annat på hela jorden, utan dig klarar sig inte pappa, skruttunge!!! Hon är det absolut bästa som har hänt mig, även om man vissa dagar blir aningen less eller arg på henne. Inte så långt efter på den rankinglistan kommer hennes mamma!!! Jag ÄLSKAR dig så otroligt mycket min lilla terrier,ler..


Hasta la Vista!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards