Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Utvecklingssamtal...

Av Peter - 23 november 2009 10:13

Så har nu nya veckan börjat, men först skulle den gamla avslutas, och för vår del var det som vanligt bowlinghallen på morgonen. C fick spela i 4-manna, och hennes svägerska hade"ställt sin plats till förfogande" åt just C, vilket först INTE uppskattades av fröken C, men precis som min systers förhoppningar, så blev det lyckat!! 720 på fyra, så 180 i snitt är bra. Nu är lite självförtroende tbx efter lördagens a-lagsmatch... TACK NETTAN för ditt osjälviska beslut!!!


Jag och J åkte hem för en vila sen mötte vi upp C i Vällingby, dit hon åkt med min syster och svåger, för att sen åka och storhandla på City Gross i Bromma.

Nu har vi mat så det räcker iaf den här veckan och kanske nästa.


Sen var vi runt lite hos mina och C´s föräldrar, innan vi åkte hem för bad och kvällsmys för J. Jag och C hann även med ett mer "allvarligt och serriöst"" samtal, där vi till en början var allt annat än överens. Men det sköna nu för tiden är, att vi inte behöver vara det till en början, men när vi pratat en stund, och LYSSNAT på varandra, så slutar det typ 12 ggr av 10, med att vi är rörande överens i slut ändan!! Skönt tycker jag att vi har det så nu...att all onödig irritation och allt agg numera lyser med sin frånvaro!! ÄLSKAR DIG C, även om jag inte jämt tycker och tänker som du. OM eller NÄR vi nu tycker olika eller är oense, så är det INTE för att vi är så speciellt olika på nåt sätt, utan mer för att vi är kvinna/man...eller hon tjej och jag grabb. Bara att konstatera att de två "sorterna" inte alltid är lika, eller iaf inte tankebanorna, man prioriterar olika saker, och sätter olika saker först... Så ÄR det bara, och så SKA det kanske vara?


Vaknade annars denna måndag morgon med att vi alla tre låg i vår säng!! J hade tydligen kommit över runt halv 5 i morse utan att pappa vaknade. TACK älskling för att du tog det, trots brist på sömn innan jobbet!


Vi lämnade båda J på dagis i morse, då vi skulle ha första utvecklingssamtalet med fröken Y, och det gick JÄTTEBRA!!!!!! Trodde iofs inte det skulle vara några problem, men det gick över förväntan ändå, och hon sa vissa saker om vår lilla sessa som värmer enormt i en förälders hjärta! Hon trivs jättebra på dagis nu, och hon fick massa beröm på olika saker= STOLTA FÖRÄLDRAR!


Tidigt, tidigt torsdag morgon/ sent onsdag natt, åker C, min syster och min mamma till Ullared, så de lär ha en rolig, mysig heldag i bilen och där nere..

Många bra-ha-saker samt julklappar lär inhandlas. Ha det så kul "flickor".


Får se vad dagen har i sitt sköte för mig i dag, men lite plock/tvätt här hemma lär hinnas med iaf.


ÄLSKAR ER CAMILLA OCH JENNIFER!!!!!!


I´ll be back.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 6 april 2010 20:05

En sak jag har lärt mig under alla år, inom förhållanden, såväl kompis som kärleks, eller på arbetet, umgängeskretsar i övrigt, är att folk reagerar och aggerar väldigt olika i olika situationer.   Vissa som blir beskyllda/anklagade för saker och...

Av Peter - 5 april 2010 22:09

Vid tio tiden på långfredagen hämtade syster och svåger upp oss här hemma. Då hade C redan varit och lämnat J hos mormor och morfar, och det gick jättebra!! Hon skulle vara där i hela 4 dagar, vilket jag var lite nervös och orolig inför, måste jag ...

Av Peter - 27 mars 2010 20:35

Jaha ja, mitt under Earth Hour, när alla ska släcka, stänga av, spara energi m.m, så börjar JAG alltså blogga!!!! Ja, jag är väl en skitstövel då, men måste ju passa på när jag hinner och har lust!!!   Igår hämtade jag sessan på dagis och så åk...

Av Peter - 24 mars 2010 11:07

Ja, det här med bloggandet, känns mer som ett nerlagt kapitel i livet. Jag HINNER fan inte skriva, och tycker inte jag har något att skriva om heller...   Men är hemma idag, för jag kräktes igår, hade feber, huvudvärk, ont i ryggen m.m, men inget...

Av Peter - 10 februari 2010 18:38

Så sitter man då här vid bloggen igen efter en ganska lååång tid.... Känns som man nästan glömt bort hur man "gör" nu när man aldrig hinner med det. När man gick hemma och Jennifer var på dagis så funkade det bra, nästan som terapi, eller iaf en vä...

Ovido - Quiz & Flashcards