Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Känslor och uppdrag...

Av Peter - 24 november 2009 11:59

Börjar med känslor... Hmmm...Bra sådana och mindre bra. Känslorna jag har för min dotter GÅR INTE ATT BESKRIVA!!! Visst, säger ni säkert, så är det nog för ALLA föräldrar, och det är kanske så... Men jag tvivlar faktiskt!

Jag är så in-i-bombens himla stolt, lycklig, lyrisk och alldeles såld på denna lilla tjej! Hon är mitt ALLT, och skulle något hända henne eller någon göra henne illa, så skulle jag inte kunna kontrollera mig!! Denna lilla tjej, som iofs är ENVIS, VILJESTARK, BUSIG, trotsig ibland, och KLÅFINGRIG!!!, är även charmig, snäll, söt, duktig, driftig, modig och får alla i hennes närhet att dra lite extra på smilbanden... Hon sprider glädje och värme runt sig.

Självklart blir man ibland näst intill skogstokig på henne, men det positiva överväger ALLT!!!! Pappa ÄLSKAR DIG, och jag vet att mamma känner precis lika mycket för dig som jag. Sen kommer den stora klungan av fammo,faffa,mommo,moffa,moster,faster, farbror Bias (som hon säger), kusinerna, Mia, Inga o Sven.... samt resten av våra nära o kära...ALLA har på sitt sätt starka känslor för denna lilla 2 åring..(snart iaf).


Dåliga känslor: Hmm... Börjar ruttna totalt på det här med jobb.... Varför ska det vara så in-i-helvete jävla svårt att hitta ett jobb??? Jag kräver ingen direktörspost med 40-50 000 i månaden, fri bil, telefon och bonusar... Jag vill ha ett vanligt jobb. Innesäljare, ordermottagare, utesäljare, lager, chufför....tar nästan vad fan som helst, men vill ha en sysselsättning, få lön den 25:e, veta hur mycket man har att röra sig med.

Årstiden: Ja, vad ska amn säga??... SUUUUGER!!!! Mörkt, kallt, blött, grått och trist... FY FAAAAAN!!!!

Ekonomi: Har till stor del med jobb att göra, men tänk om man kunde vinna en del.. Inga miljarder eller så ,utan bara så man kan köpa lite nya möbler, bättre boende, lösa billånet, unna sig lite extra, ge Jen och C något extra, kunna bjuda igen till alla som ställt upp på oss, bjuda på middagar, eller bio, eller annat...

VARFÖR????

Tänk om man kunde hitta ett ok jobb, gärna under heltid, men att man ändå har så pass mycket pengar så man klarar sig? Kunna låta J gå typ mellan 08-15 eller 08-16 iaf, på dagis, slippa lååånga dagar, även om hon trivs jättebra där så tycker jag inte hon ska behöva gå 07-17 sen.


Sen måste jag gå tillbaka till bra känslor: CAMILLA, du vet vad jag känner, tycker om dig, vilka planer jag har, vad jag vill med OSS!!!!

Mina och C´s föräldrar: Tack för all hjälp vi får/fått!! Middagar, barnpassningar, stöd och råd, saker till J, m.m, m.m, m.m

Nettan!!!!!...och även resten av din familj!! Jen älskar ER, jag och C oxå. Tack för att ni tar hand om J, får henne känna sig älskad och värdefull. Tack oxå ni för middagar, kvällar med spel och tv... myyyys.

Sandra: Vuxit ENORMT på sistonde, speciellt mot J, så oerhört skönt att se.

Hon har en moster hon ser upp till, som leker, busar och tillrättavisar henne... BRA!!!... Hon VILL snart följa med till stallet och toton!!!

Mia: Ja, vad ska amn säga??? Du har ALLTID ställt upp!!! För mig och C, men framför allt för J. Du är hennes bästis, och vi är alla så glada för att du finns i våra liv, att du vill vara en del av det. TACK!!!


SÅ till det här med uppdrag: Vi ska ju ha en stor fest för vår lilla mamma i slutet av december. Min syster har tagit hand om ALLT!!!!!, vilket nog är tur, så blir det iaf gjort! JAG har fått i uppgift att skriva ner egenskaper/ saker om vår mamma, och det går väl "ganska" bra, men sen har jag fått i uppgift att skriva en text/ sång om mamma. Brukar aldrig ha problem med att skriva texter, tycker det är rätt kul, men nu kommer jag ABSOLUT INGENSTANS!!!!!! HJÄÄÄÄLP NÅN!!!!

Måste ta tag i det snart, men hur fan ska jag börja, börjar bli ont om tid snart..


Lååångt inlägg om ingetting egentligen, men det behövdes sägas en del av det iaf..


And to you hunny, taking a bath with is soooo lovely... me like!!!!


Skänker även en tanke och värmande kramar till A, en speciell person till min älskade C.... Var stark, kämpa!!!!


Ni som vill. Kram på er....

.... er andra, C YA!!!!

 
 
Mia

Mia

24 november 2009 13:03

Ja, vem kan inte låta bli att tycka om Busis? Det går ju bara inte att motstå hennes charm, speciellt när hon tittar med hundögon på en och vill att man ska göra något...då gör man ju det helt enkelt...inget snack om saken! :-)

Tack för dom snälla orden. Det är en självklarhet att jag ställer upp för er, ALLTID! Att dessutom få vara Busis bästis är ju en bonus!

Jag håller verkligen tummarna för att du ska hitta ett jobb snart. Det behöver ni, som sagt. Önskar jag kunde hjälpa....men det kan jag tyvärr inte....

Stor kram...

http://filmfreaket-nr1.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla

24 november 2009 16:24

Tårarna rinner...

Älskar dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 6 april 2010 20:05

En sak jag har lärt mig under alla år, inom förhållanden, såväl kompis som kärleks, eller på arbetet, umgängeskretsar i övrigt, är att folk reagerar och aggerar väldigt olika i olika situationer.   Vissa som blir beskyllda/anklagade för saker och...

Av Peter - 5 april 2010 22:09

Vid tio tiden på långfredagen hämtade syster och svåger upp oss här hemma. Då hade C redan varit och lämnat J hos mormor och morfar, och det gick jättebra!! Hon skulle vara där i hela 4 dagar, vilket jag var lite nervös och orolig inför, måste jag ...

Av Peter - 27 mars 2010 20:35

Jaha ja, mitt under Earth Hour, när alla ska släcka, stänga av, spara energi m.m, så börjar JAG alltså blogga!!!! Ja, jag är väl en skitstövel då, men måste ju passa på när jag hinner och har lust!!!   Igår hämtade jag sessan på dagis och så åk...

Av Peter - 24 mars 2010 11:07

Ja, det här med bloggandet, känns mer som ett nerlagt kapitel i livet. Jag HINNER fan inte skriva, och tycker inte jag har något att skriva om heller...   Men är hemma idag, för jag kräktes igår, hade feber, huvudvärk, ont i ryggen m.m, men inget...

Av Peter - 10 februari 2010 18:38

Så sitter man då här vid bloggen igen efter en ganska lååång tid.... Känns som man nästan glömt bort hur man "gör" nu när man aldrig hinner med det. När man gick hemma och Jennifer var på dagis så funkade det bra, nästan som terapi, eller iaf en vä...

Ovido - Quiz & Flashcards