Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Peter - 15 oktober 2009 09:11

I kväll kommer Sessans mormor hit och passar henne. Vi ska på föräldramöte på dagis, vilket jag inte har en aning om hur det kommer bli, men vad gör man inte för sitt barn??


I går på träningen gick det mycket bättre för C, så hon ska spela i helgen, men börjar som reserv (vilket jag kan tycka är lite konstigt,men,men). Så lördag blir ett par timmar i hallen och på söndag ska hon på ljusparty hos min syster... Kanske kan vi få lite kvalitetstid på fredag? Igår somna vi tätt ihop, C i mina armar, vi känner oss trygga!!

Mysigt..... Varför har man inte haft det så jämt?


Efter "krisen" i somras (vilken jag fortfarande inte kommer gå närmare in på), så vet vi båda vad vi måste jobba på hos oss själva för att sånt ska undvikas, för att vi ska vara lyckliga, och för att vi som familj ska må bättre. Jag får nästan dagligen komplimanger om att jag verkligen tagit det till mig och jobbar på det...det är kul att höra. Även C har gjort stora framsteg i mina ögon på sånt hon varit sämre på, och då har hon ändå VÄLDIGT mycket på jobbet just nu, som kanske "stör" en del. Tror det här blir bättre och bättre, och kommer sluta väldigt bra... BÄST!!!!


Sitter och är lite kluven, har ju sagt redan i första inlägget, att jag skriver precis vad jag tycker, tänker och känner, men samtidigt kan man ju försöka att inte såra eller stöta sig med människor, men jag VET att jag kommer trampa på en del ömma tår. Har iofs alltid varit en person som säger vad jag tycker, på både gott och ont, och visst fan har man ibland trampat på en del tår, men jag tror att i slut ändan kommer jag tjäna på att alltid varit öppen och ärlig, även om jag tyvärr ibland kan vara en aningen "plump" och osmidig!! Ni som känner mig vet att det är så, och ni är nog vana!?


Kommer nog snart skriva mer om hur JAG ser på saker som har hänt, vet att vissa personer bara fått EN sida av det och litar blint på det, vilket jag tycker är synd, men samtidigt inte kunde bry mig mindre om, för om en person är så pass naiv och "dum" att man litar blint på det första man hör, så tvivlar jag på om det skulle göra någon skillnad att berätta hela sanningen!!... Har man bildat sig en första uppfattning om något så sitter det rätt djupt grundat i huvudet... Så funkar människan, så det är egentligen ingen kritik till dessa människor, men ändå rätt tragiskt.


Sen finns det människor, som trots att de är "mitt-i-skiten", fastklämda mellan två sidor, alltid är "opartiska", dömer ingen, vänder ingen ryggen, sånt är beundransvärt!! Sen finns det givetvis personer som personligen inte är så inblandade men som ändå stöttar, ger råd, konstruktiv kritik och ser det hela i ett vidare perpektiv och vill att allt ska lösa sig till det bästa för VÅR skull...( tack Jessisa, Hana t.ex) Finns många människor jag hyser stor respekt och tillit till, men det skriver jag också kanske mer om en annan gång.


Min älskade, underbara, världens charmigaste lilla dotter, Jennifer.....Jag ÄLSKAR DIG!!!

Min sambo, älskling och mamma till Jennifer, Camilla......Jag ÄLSKAR DIG och jag finns där för dig!!! ALLTID!!!


Vår familj står pall, kärleken råder och vi har människor runt oss som älskar oss så mycket och hjälper oss när det behövs!!

Tack ALLA...... Älskar ER!!

Av Peter - 15 oktober 2009 07:27

Ska snart väcka Sessan så vi kan åka till dagis, men idag ska hennes mamma hämta henne, vilket hon tycker är sååå kul!!

Vill passa på också att säga STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN TILL MIA!!!! HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!

Hoppas du får en bra dag, trots konferens!?!?


Nu måste jag sätta fart, men går säkert in o skriva nåt under dagen!!


C ya´


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards