Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Peter - 16 oktober 2009 11:46

Äntligen fredag!!! Nu får man ha sina två älsklingar hemma hos sig i alla fall 2 dagar, även om det som vanligt är mycket inbokat under helgen, så får man sova lite längre, umgås mera och mysa.


VD`n på företaget där jag nu sökt jobb ringde precis, jag ska dit kl 13.30 idag så får vi se... Tydligen blir det i så fall någon deal med arbetsförmedlingen, som går in och betalar en viss del, men det är ju ett jobb iaf..


Måste säga att jag mår sååååå mycket bättre nu!! I somras blev jag sviken, lurad, sparkad på, bespottad och hånad!! Ja, det kändes faktiskt så!! Men mycket har hänt sedan dess. Vi har börjat med något vi givetvis skulle gjort från första stund....PRATAT!!!! Vi pratar om ALLT nu, jobb, barn, familjer, känslor, tankar...ALLT!!!

Men jag har under den här tiden ALDRIG lagt över skulden på NÅGON annan, utan den som står MIG närmast och som sårat MIG mest, är den JAG har anklagat. Visst var det 2 personer som valde att göra detta otroligt själviska, idiotiska och elaka mot b.la mig, men den som gjort mest skada för mig, sårat mig mest, är ju den som JAG står närmast. Vad andra människor gör kan man ALDRIG vara säker på, även om jag absolut INTE har mycket till övers för en viss person!!

Sen kan jag ta på mig viss skuld till att det över huvud taget kunde bli så här, absolut!! Men jag kommer ALDRIG NÅGONSIN ta på mig någon som helst skuld i det som hände, själva handlingen, för JAG gjorde inte ett sånt val, jag är inte så självisk!! Har smärtsamt vaknat upp sista tiden, insett hur fel jag ofta haft, hur jag varit, vad jag sagt eller gjort. Glad att jag fått detta uppvaknande, fått möjligheten att bli en "bättre" människa, bättre pojkvän, sambo och livskamrat.

Nu är det ju inte bara jag som vaknat upp!!! Vi har båda fått en ordentlig knäpp på näsan, insett vad man måste jobba på, tänka på och att hela tiden dela saker med varandra!


Glad att VI fått/tagit denna unika andra chans, och vi har gjort det absolut bästa utav den! Tänker inte gå närmare in på dettta just nu, ni som känner mig VET vad som hänt, och jag precis som ni, vet att det inte finns "bara" en sida av allting.


Avslutar med att jag har vissa förhoppningar, förhoppningar om helgen, och jag önskar det blir så....


Älskar ER CAMILLA och JENNIFER!!

PUSS

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards