Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Peter - 22 oktober 2009 13:07

Messa min kompis J idag och fråga om vi skulle fika??

Efter olika turer bestämde vi oss för en "date" i Jakan centrum för en lunch. Han kom dit med sin son, och vi käkade på Tasty, baguette med skagen,,Mmmmummms, han bjöd oxå vilket smakade ännu bättre,ler.. Sen pratade vi lte om vår kompis N som jobbar i närheten, och vem springer vi på då??...Jo, självklart N, så det blev vi stående där ett tag och snacka skit.


Tänkte ringa älsklingen på jobbet när jag åkte hem, men ville inte störa så då sket jag i det.... Nån minut senare pep mobilen till, och jag fick ett HELT UNDERBART mess av älsklingen!! Blev såååå himla glad, det värmde enormt!

TACK!!!!!! ÄLSKAR DIG!


Ska hämta sessan strax efter tre idag på dagis, sen ska vi direkt hem till hennes älskade Faffa!!!!!! Hon ville dit direkt i morse, men jag fick förklara att faffa jobbar och att vi ska dit direkt efter dagis, då gick hon med på det,ler..

ÄLSKAR MIN LILLA TJEJ SÅ OTROLIGT MYCKET!!!!!! Tack Jennifer för att du kom in i våra liv, och för att du blivit just DU!!!


Finns många fina människor i mitt liv just nu!! Tack ALLA!!!


Av Peter - 22 oktober 2009 08:57

Just nu känner jag ingen som helst lust till att blogga!!!!

Har inget att blogga om just nu, känns som man bara upprepar sig, skriver om icke-händelser m.m Händer inte så mycket just nu.


MEN!!!!.... Tänkte snudda lite vid ett ämne som iofs tillhör mitt förflutna, men som ibland får en stor inverkan på mitt liv.

Under rätt många år så var jag en s.k engagerad supporter till ett fotbolls/ hockeylag, även av vissa kallad huligan, men inget kunde vara mer fel. Hängde en hel del med de s.k "grabbarna", och har både sett och varit med om vissa saker som man sällan pratar högt om. Många av mina nära och kära har inte vetat om allt detta, utan de vet mest att jag känner vissa har hängt med vissa, och till stor del stämmer det ju.. MEN, redan som 15 åring var jag med om första "boxet" och på den tiden tyckte man det var skitcoolt, och man kände sig ball och tuff!! Tyvärr har man sett sånt som nu när man är äldre, fått en att vakna upp, inse det idiotiska i det. Men HATET mot vissa lag och dess supportrar har rotat sig djupt och hänger till STOR del kvar än i dag!


En annan sak som man "fått" genom detta, är kort stubin, temperament, och en viss attityd! Tyvärr kommer dessa saker fram ibland, i trafiken, på puben och andra ställen där man kan springa på "dumma" människor.


Nu när man är familjefar, med sambo, barn och ett "ordnat" liv, har jag lovat både mig själv och min sambo att INTE hålla på längre. Kan fortfarande ryckas med i det under match, men lämnar numera kvar det på arenan och tar bara med mig besvikelsen vid förlust och glädjen vid vinst..( Har ju inte blivit så mycket glädje de två sista säsongerna). Men vissa situationer eller vissa personer kan som sagt ta fram detta hat ur mig igen, där det nästan svartnar och man vill inget hellre än att slå de sönder och samman!!!! En sån situation och person dök upp i somras framför mig. Jag känner än idag att jag egentligen vill spöa skiten ur denna person, slå honom sönder och samman, men kommer NOG inte göra det. Jag är inte sån längre, och vad skulle det leda till för possitivt???


Jag tar lärdom av det i stället, ser till att det aldrig kommer kunna bli så igen, men samtidigt kommer jag PISSA på denna person så länge jag lever! Visst skulle jag kunna se till så denna person får ett rent helvete, speciellt där han bor, då jag har många av "grabbarna" i närheten, men inte heller det kommer jag göra, jag tar det själv om läget uppstår!!


Blev ett "dystert" inlägg, och ni som känner mig VET att jag har humör, temperament, och vissa vet också att man levt ett,vad som skulle kunna kallas, mindre lämpligt liv!! Jag kände att jag var tvungen att iaf beröra detta ämne, så vissa kanske får mer förståelse för mina handlingar och känslor!!


Annars får jag väl avsluta och kanske glädja er med att numera råder KÄRLEKEN i mitt liv och HATET har en mindre roll numera. Är snart bara ETT lag som drar fram dessa känslor hos mig...HATA, HATA, HATA!!!!


Nästa gång blir det mer possitivt, jag lovar! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards