Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Peter - 14 oktober 2009 09:18

Ojoj, redan två inlägg på bara några minuter....vart ska detta sluta??


Kort bakgrundshistoria: Sen jag var 6 år gammal har jag kört motocross, tävlat sen jag var 10 år, slutade runt 25 mest p.ga trasig rygg. Vintern -98 var jag i USA i ca 3 månader, tillsammans med som mest 20 andra crosskillar och tjejer. Alla var vi mer eller mindre konkurenter på banan, men vid sidan av var man för det mesta kompisar.


Grejen med att bo så pass tätt ihop i 3 månader, med allt vad det innebär, är att man med vissa får en mycket speciell relation. Man delar det vardagliga livet, precis som man gör med sin familj. En av dessa personer, vi kallar honom Hana, har jag allt sedan dess, haft en viss kontakt med under åren, inget speciellt mycket, vi har ringt några gånger, träffats på nåt cross-VM, festat lite och så... Denna kille bor i Skåne så någon jätte relation har vi givetvis inte haft till varandra. Mest crossprat, jobb, brudar o.s.v


Vad jag vill komma fram till är: Under sommaren nu gick jag och min sambo igenom en STOR kris!!! En kris som p.ga svek, lögner och total brist på respekt, hade kunnat sluta riktigt, riktigt illa..(Tar inte upp mer om detta just nu, får se om det blir vid senare tillfälle?) Vid ett sådant tillfälle är det oerhört viktigt att ha någon att prata med, tror ingen klarar att ta sig igenom en sån grej själv. Jag har jätte många vänner, nära vänner som stöttar, ger råd och finns där. Tyvärr kom många av dem "i kläm", mellan mig och andra inblandade. Att då kunna ringa till sin vän i Skåne, som stod utanför själva problemet, alla inblandade, få GRÅTA  ut, prata ut, få en annan infallsvinkel på saker, var guld värt för mig!! Tusen, tusen tack Hana för att du fanns där och finns där! Tack även till andra vänner och familj som hjälpt till så gott de kunnat. Älskar er!!


Men, grejen med en kris i ett förhållande, är att båda parterna behöver samma hjälp och stöd. Därför vill jag rikta ett extra stort tack till Anna och Mia,( behöver inte närmare gå in på vilka ni är, ni har ju inte bett om att vara med på min blogg), ni fanns där för C, sa vad NI tyckte, gav råd, stöd och var bollplank när C behövde bolla sina känslor och tankar. Sanna vänner finns där även i de tuffaste stunder, kan och SKA säga både bu och bä, ibland inte säga nåt alls, bara lyssna, DET gjorde ni. En äkta vän står aldrig ivägen för dig, OM du inte är på väg nedför!!!!


Blev ett låååångt inlägg, måste lära mig att korta ner dem,ler..


TACK, TACK alla som funnits för MIG och för C.

Vi har det bättre nu än någonsin tidigare, och vissa av er har en stor del i det!


Mia, du är alltid välkommen i detta hus, det du gör för oss och Jennifer är ovärderligt!

Anna, dig känner inte jag, har bara sett dig som snabbast, men du är alltid välkommen oxå, den som ställer upp för min älskling, kommer alltid ha en plats i mitt hjärta!! Vi får bjuda på middag nån kväll!!


Älskar mina raringar C och J.

Av Peter - 14 oktober 2009 08:55

En sak som man kanske ALLTID ska göra, men kanske allra helst tidigt på morgonen. Låt säga att man går upp kl 07:00, så ska man ABSOLUT inte säga saker innan man tänkt efter ordentligt innan kl 08:00. Beror ju kanske på hur pass morgonpigg man är, eller ens partner för den delen. Så tidigt på morgonen, innan båda vaknat till ordentligt, kan nästan allt missuppfattats eller feltolkas, då man själv har nattgröt i rösten och saker man säger kan låta så fel, men inte menas så över huvud taget!!


Nu är det absolut inget världskrig här, utan bara ett litet missförstånd som redan är utagerat och avklarat, men ett TIPS till alla vänner och bekanta är ändå att gå varsamt fram på morgonen!!


Ett annat tips till alla er morgontrötta, om ni har barn vill säga... Gå gärna in i sovrummet innan ert barn vaknat, titta ett par sekunder eller en halv minut om ni hinner, titta på ert underbara barn där det ligger och sover så sött!!

En HELT UNDERBAR känsla är det att se sitt barn ligga där, man blir varm i kroppen, stolt och glad.


Avslutar detta inlägg med att kort bara konstatera att jag har VÄRLDENS UNDERBARASTE sambo, du Camilla, och dotter, du Jennifer!!!!


Jag ÄLSKAR ER!!!!!

PUSS

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards