Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Peter - 20 oktober 2009 20:48

Så vad har hänt/gjorts under denna dag då??? Jo, en HEL del faktiskt! Lämna sessan på dagis, åkte sen till Carla och fika, hade bullar med mig, vilket uppskattades av grabbarna!!

Hana ringde medans jag var där, det hade löst sig till det bättre mellan dem igår, hon messade ju och tackade för mina ord, och sa att hon var på väg dit igår kväll...SKÖNT.... Ni passar sååå bra ihop!!


Sen hem och käkade lunch, leftovers från C´s jobb, men det fick gå... Sen tog jag mig i kragen och dammsög HELA lägenheten, t.om UNDER sängarna där jag annars brukar slarva, sen SKURADE jag alla golven så det blev skinande rent....2.a gången på en vecka nu...känner mig duktig!!

Sen hämta skruttis på dagis, och hem för lite lek och bus och sen väntade matlagning! Älsklingen kom hem och alla var lika glada som vanligt att ses igen...LYCKLIGA FAMILJEN, ler..


Sen vill sessan åka till faffa, så in i bilen och hem till mor och far, tog en fika, och hade det mysigt. Älsklingen "överraskade" med att vara på synnerligen gott humör, så komplimangerna "haglade" och jag fick mycket KÄRLEK!!!!

Gillas ENORMT!!!


C ringde N som skulle ner och träna, så in i bilen igen med alla och ner till hallen.. Hovet hade träning, så lite ljug med gubbarna, och C och N fick nödvändig "extraträning" av T, tack svåger för att du tar båda under dina vingar!

Spelet gick riktigt bra för C så jag tror hon tycker det är lite kul igen! Joxen hade ramlat idag i skolan och gjort illa knät, verkade faktiskt som det kunde vara nåt mer allvarligt tyvärr, sen "fastnade" han i en stol med jackan och slog ett glas i tusen bitar, OCH slog i knät igen!!! Båda han och Jennifer blev lite rädda och ledsna....stackarna!!


Älsklingen söver vår lilla sessa, men det verkar gå lite trögt idag, kanske börjar hon bli lite sjuk eller nåt?

När den "matchen" är vunnen, ska älsklingen fixa mina tånaglar....alltså ingen pedikyr eller vad det heter, men hon ska klippa och fixa lite, eftersom jag alltid får skäll att jag klipper "fel",ler.. Ska bli skönt, hon är duktig på det.


C somnar väl sen som vanligt på "min" sida i mina armar.... Mysigt!!


Hörs i morrn.. 

Av Peter - 20 oktober 2009 08:15

Så var det tisdag, och jag var precis och lämnade sessan på dagis. Vi ska försöka dra ner på nappanvändandet, och vi provar nu att lämna UTAN napp. Gick in och hängde den på kroken, sen in till andra avdelningen för att lämna av. Både Ingegerd och Carina var där så det var inga problem.....trodde jag!!

När jag ska ut genom grinden sitter C vid fönstret med barnen och vinkar till sig J, som kommer dit för att vinka...och STORGRÅTER!!!! Usch, vad sånt känns i mig, jag VET att hon har det jättebra på dagis och trivs, men att se henne så där skär verkligen i mig.


Saknar C så otroligt mycket nu när hon går på mornarna, vill helst att vi kan ligga kvar i sängen ett par timmar till.

Vet inte om det är höstmörkret och kylan som gör det, men nu vill jag BARA ligga och gosa och mysa. Saknar dig, älskling!!!!


Får se vad dagen har att erbjuda men hoppas väl inte för mycket! Kanske åker jag till F på Carla och tar en fika??

Sen hämta J vid 15:30, laga mat så den e klar när älsklingen kommer hem!!


Älskar ER C och J...

Puss

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards