Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Tisdagkväll.....

Av Peter - 20 oktober 2009 20:48

Så vad har hänt/gjorts under denna dag då??? Jo, en HEL del faktiskt! Lämna sessan på dagis, åkte sen till Carla och fika, hade bullar med mig, vilket uppskattades av grabbarna!!

Hana ringde medans jag var där, det hade löst sig till det bättre mellan dem igår, hon messade ju och tackade för mina ord, och sa att hon var på väg dit igår kväll...SKÖNT.... Ni passar sååå bra ihop!!


Sen hem och käkade lunch, leftovers från C´s jobb, men det fick gå... Sen tog jag mig i kragen och dammsög HELA lägenheten, t.om UNDER sängarna där jag annars brukar slarva, sen SKURADE jag alla golven så det blev skinande rent....2.a gången på en vecka nu...känner mig duktig!!

Sen hämta skruttis på dagis, och hem för lite lek och bus och sen väntade matlagning! Älsklingen kom hem och alla var lika glada som vanligt att ses igen...LYCKLIGA FAMILJEN, ler..


Sen vill sessan åka till faffa, så in i bilen och hem till mor och far, tog en fika, och hade det mysigt. Älsklingen "överraskade" med att vara på synnerligen gott humör, så komplimangerna "haglade" och jag fick mycket KÄRLEK!!!!

Gillas ENORMT!!!


C ringde N som skulle ner och träna, så in i bilen igen med alla och ner till hallen.. Hovet hade träning, så lite ljug med gubbarna, och C och N fick nödvändig "extraträning" av T, tack svåger för att du tar båda under dina vingar!

Spelet gick riktigt bra för C så jag tror hon tycker det är lite kul igen! Joxen hade ramlat idag i skolan och gjort illa knät, verkade faktiskt som det kunde vara nåt mer allvarligt tyvärr, sen "fastnade" han i en stol med jackan och slog ett glas i tusen bitar, OCH slog i knät igen!!! Båda han och Jennifer blev lite rädda och ledsna....stackarna!!


Älsklingen söver vår lilla sessa, men det verkar gå lite trögt idag, kanske börjar hon bli lite sjuk eller nåt?

När den "matchen" är vunnen, ska älsklingen fixa mina tånaglar....alltså ingen pedikyr eller vad det heter, men hon ska klippa och fixa lite, eftersom jag alltid får skäll att jag klipper "fel",ler.. Ska bli skönt, hon är duktig på det.


C somnar väl sen som vanligt på "min" sida i mina armar.... Mysigt!!


Hörs i morrn.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 6 april 2010 20:05

En sak jag har lärt mig under alla år, inom förhållanden, såväl kompis som kärleks, eller på arbetet, umgängeskretsar i övrigt, är att folk reagerar och aggerar väldigt olika i olika situationer.   Vissa som blir beskyllda/anklagade för saker och...

Av Peter - 5 april 2010 22:09

Vid tio tiden på långfredagen hämtade syster och svåger upp oss här hemma. Då hade C redan varit och lämnat J hos mormor och morfar, och det gick jättebra!! Hon skulle vara där i hela 4 dagar, vilket jag var lite nervös och orolig inför, måste jag ...

Av Peter - 27 mars 2010 20:35

Jaha ja, mitt under Earth Hour, när alla ska släcka, stänga av, spara energi m.m, så börjar JAG alltså blogga!!!! Ja, jag är väl en skitstövel då, men måste ju passa på när jag hinner och har lust!!!   Igår hämtade jag sessan på dagis och så åk...

Av Peter - 24 mars 2010 11:07

Ja, det här med bloggandet, känns mer som ett nerlagt kapitel i livet. Jag HINNER fan inte skriva, och tycker inte jag har något att skriva om heller...   Men är hemma idag, för jag kräktes igår, hade feber, huvudvärk, ont i ryggen m.m, men inget...

Av Peter - 10 februari 2010 18:38

Så sitter man då här vid bloggen igen efter en ganska lååång tid.... Känns som man nästan glömt bort hur man "gör" nu när man aldrig hinner med det. När man gick hemma och Jennifer var på dagis så funkade det bra, nästan som terapi, eller iaf en vä...

Ovido - Quiz & Flashcards